Установа «Мінскі гарадскі цэнтр
алімпійскага рэзерву па лыжным спорце і лёгкай атлетыцы»

Дзяржаўтаінспекцыяй праводзіцца Адзіны дзень бяспекі дарожнага руху пад назвай “На вяло, мота і мапедзе заедзем у лета без трагедый!”

Сёння двухколавы транспарт карыстаецца вялікай папулярнасцю. Пры гэтым не кожны ўсведамляе, што кіраванне такой тэхнікай заўсёды злучана з падвышанай небяспекай, бо матацыклісты і веласіпедысты ў адрозненне ад аўтамабілістаў не валодаюць металічнай абаронай і больш уразлівыя.

І вадзіцелям і веласіпедыстам неабходна строга выконваць Правілы дарожнага руху, быць вельмі ўважлівымі і асцярожнымі, адэкватна ацэньваць магчымыя рызыкі пры ўдзеле ў дарожным руху.

Інспектарамі ДАІ арганізаваны прафілактычныя рэйды, накіраваныя на папярэджанне і спыненне парушэнняў ПДР вадзіцелямі двухколавага транспарту. Кантроль дарожнай сітуацыі ажыццяўляецца ў тым ліку з дапамогай сістэм відэаназірання і Рэспубліканскай сістэмы маніторынгу грамадскай бяспекі. Першачарговая ўвага накіравана на праверку фізічнага стану матацыклістаў і веласіпедыстаў.

Варта памятаць, што нельга садзіцца за руль двухколавага  механічнага  транспартнага сродку, не маючы на ​​тое правы.

Дзяржаўтаінспекцыя нагадвае: у адпаведнасці з патрабаваннямі артыкула 25 Закона Рэспублікі Беларусь “Аб дарожным руху” атрымаць права кіравання механічным транспартным сродкам: катэгорый АМ (скутэры) і А1 (матацыклы аб’ёмам рухавіка да 125 см3 уключна) дапускаюцца асобы, якія дасягнулі 16-гадовага ўзросту; катэгорыі А (аб’ём рухавіка звыш 125 см3) – з 18 гадоў. Атрымаць права кіравання колавым трактарам і самаходнай машынай могуць асобы, якія дасягнулі 17 гадоў. Жадаючыя атрымаць вадзіцельскае пасведчанне на права кіравання мапедам  (скутэрам) катэгорыі АМ  здаюць толькі тэарэтычны іспыт, у двух іншых выпадках здаюцца тэарэтычны і практычны іспыты. Прыём тэарэтычнага іспыту ажыццяўляецца з выкарыстаннем аўтаматызаваных сістэм. Праверка навыкаў кіравання матацыклам ажыццяўляецца на спецыяльнай пляцоўцы, абсталяванай адпаведнымі элементамі. Для атрымання пасведчання кіроўцы на права кіравання транспартнымі сродкамі катэгорый «AM. AI, А» трэба звяртацца ў рэгістрацыйна-экзаменацыйныя падраздзяленні ДАІ па месцы жыхарства.

На заметку раварысту

Забараняецца кіраваць на дарозе веласіпедам асобам маладзейшым за 14 гадоў (акрамя пешаходных і жылых зон, тратуараў, веласіпедных і пешаходных дарожак).

Рух на веласіпедзе павінен ажыццяўляцца па веласіпеднай дарожцы, а пры яе адсутнасці – па абочыне, тратуары або пешаходнай дарожцы, не ствараючы перашкоды для бяспечнага руху пешаходаў. Пры адсутнасці названых элементаў дарогі або немагчымасці руху па іх дапускаецца рух веласіпедыстаў па праезнай частцы дарогі ў адзін рад не далей за 1 метр ад яе правага краю. Пры гэтым: выезд далей за 1 метр ад правага краю праезнай часткі дарогі дапускаецца  толькі для аб’езду перашкоды і ў дазволеных выпадках для павароту налева або развароту ; пры наяўнасці на праезнай частцы дарогі лініі гарызантальнай дарожнай разметкі, якая пазначае яе край, гэтая лінія павінна размяшчацца  злева ад веласіпедыста .

Акрамя таго, пры скрыжаванні праезнай часткі веласіпедыст мае права не спяшацца . пешаходных пераходах, веласіпедных пераездах пры адначасовым для кіроўцаў і веласіпедыстаў дазваляльным сігнале рэгуліроўшчыка або святлафора веласіпедыст мае перавагу перад іншымі транспартнымі сродкамі.

Адмысловую пагрозу для ўсіх велааматараў нясе цёмны час сутак. Пры руху па дарозе ў цёмны час сутак і (або) пры яе недастатковай бачнасці на ровары павінны быць уключаны: спераду фара (ліхтар), якая выпраменьвае белае святло, ззаду ліхтар, які выпраменьвае чырвонае святло. Пры гэтым па-за населенымі пунктамі веласіпедыст  павінен быць апрануты ў святлоадбівальнае адзенне або абазначаны святлоадбівальнымі элементамі  (за выключэннем руху па веласіпеднай дарожцы).

Не менш важнай для бяспекі веласіпедыста з’яўляецца  велаэкіпіроўка .

Веласіпедысту і кіроўцу мапеда забараняецца:

  • выкарыстоўваць тэхнічна няспраўныя веласіпеды і мапеды, а таксама абсталяваныя з парушэннем патрабаванняў тэхнічных нарматыўных прававых актаў;
  • рухацца, не трымаючыся за руль і (або) не трымаючы ногі на педалях (падножках);
    · паварочваць налева або разгортвацца на дарозе, якая мае трамвайны шлях, і на дарозе, якая мае больш за адну палосу для руху ў дадзеным кірунку;
  • рухацца па праезнай частцы ва ўмовах снегападу і (або) галалёдзіцы;
    · перавозіць пасажыраў, за выключэннем выпадкаў перавозкі на ровары дзяцей ва ўзросце да 7 гадоў на дадатковым спецыяльна абсталяваным сядзенні або, калі перавозка пасажыраў прадугледжана канструкцыяй мапеда;
  • перавозіць грузы, якія выступаюць больш чым на 0,5 метра па даўжыні або шырыні за габарыты транспартнага сродку, а таксама грузы, якія перашкаджаюць кіраванню гэтым транспартным сродкам.

АДАІ Завадскога РУУС г. Мінска